“Ben yalnızlığı sensizlik sanmıştım her keresinde”

hasan ali toptaş

18.

Ben yalnızlığı sensizlik sanmıştım her keresinde.

Tenler coğrafyası alışkanlıkla geçiliyordu o vakitler.
Sevişmeler tek başına değildi henüz;
her dudakta bir toplum nefes alıyordu,
her bakış pencereler kadardı
ve her dokunuş dokunuşlardan kopmuş
küçük bir bağıştı;
adı vardı sevişmenin,
mühürlenmiş rengi sonra,
tanrısı,
hep vardı.

İnsanı çocukluktan alıp gençliğe götüren
düşler bile onlar kadardı.
Ekmek, onlardı.
Hele ayvalarla şeftaliler
ve kirazlar
ve aynı sülaleden başka başka şeyler
ısrarla onlara benziyorlardı.

Kendimize çıkan pembe koridorlar
meyve bahçelerini dolaşıyordu
ve anla işte, bu denli dardı.

Balkonlarda çırılçıplak sevişmek yasaktı sözgelimi,
hepimiz birer bekçiydik o yasağın içinde;
ve sokakta otuzbir çekmek hâlâ gülünçtü gözümüzde;
bir kadının aynı anda iki erkeği düşlemesi
bir başka sırdı,
bir erkeğin iki kadını dişlemesi bir başka sapıklık
(sapıklık neyse eğer).

Gene de toplumun sürgünleri vardı
(her iki anlamda da sürgünleri);
yemyeşildiler bin yıllar öncesinden
ve kendi bahçelerine kendilerini dikiyorlardı sürekli,
duvar üstüne duvar yıkıyorlardı,
kural üstüne kural,
biz de dünyayı onların üstüne
kör olası bir hazla…
Onlar inadına sürgündüler oysa,
hem geçmişte,
hem geleceğe.

Bir de kendilerini aşanlar
(yani, kendilerine gecikmeli ulaşanlar) vardı;
bunlar gül diye gülü severlerdi nedense,
seni,
beni severlerdi.
Sonra, hesabını tutarlardı sevginin
-ki, aşkları kanardı bu yüzden;
kanamalıydı, kanasındı.
Bu yüzden aşkları ölümlerinden çok sonra ölürdü,
ölsündü.

Gene de ağlamaları yok muydu ağlamaları,
bir çoban çeşmesi gibi sürekli ve ıssız
ve bir çoban çeşmesi gibi yosunlu m yosunlu
ağlamaları yok muydu;
anlayamazdım bir türlü.
Henüz ölmemiş ölülerleyim
derdim aynaların içine girerek;
ve içimde bir iç büyütürdüm gizlice.
Çünkü onlarla paylaşıyorduk gökyüzünü.
Onlar ki,
Yüzlerini anımsamayan birer maske hamalıydılar
ve yalnızlık biraz da dışını düşlemekten korkan
maskelerin içiydi.

HASAN ALİ TOPTAŞ
“Yalnızlıklar”

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Bir Cevap Yazın

