Hisseli Kıssalar

SİLAHLIM BENİM

Juan Antonio Medina evinde oturmuş televizyon izliyordu.Eduardo Galeano
Reklamlardan, ona göre, asla doğru dürüst bir fikir çıkmazdı, ama hiç de kötü olmayan bir cümleyle açılan bir reklam duydu:
“Sevdalı kadın, güvenli kadındır.”
Takip eden görüntüler küçük revolver ve tabancalar, sustalı bıçaklar, düşmanı yere yıkıp işini bitiren tozlar ve zor zamanlar için bayanın çantasına uygun ebatta başka taşınabilir aletler.
O zaman Juan Antonio yanlış duyduğunu fark etti. Reklam şöyle demişti:
“Silahlı kadın, güvenli kadındır.”

ULUSLARARASI TOPLUM

Tavuk, ördek, hindi, sülün, bıldırcın ve keklik çağrılmışlar ve zirveye katılmışlar. Kralın aşçısı onları karşılayıp hoş geldiniz demiş.
“Sizi,” -diye açıklamış- “bana hangi sosla yenmek istediğinizi söyleyin diye çağırdım.”
Kuşlardan biri şunu söylemeye cüret etmiş:
“Ben hiçbir şekilde yenmek istemiyorum.”
Aşçı meseleyi yerine oturtmuş:
“Bu gündemimize dahil değil.”

ALIŞKANLIKLAR

Honduras’ta 1997 seçim kampanyası sırasında sol güçlerin bir adayı San Ignacio köyüne gelmiş.
Konuşmacı pek çok kere platform olarak kullanılan merdivene tırmanmış ve azıcık dinleyicinin karşısında solun halka rüşvet vermediğini, oy karşılığı çıkar satmadığını ilan etmiş.
“Biz yemek vermiyoruz! İş vermiyoruz! Para vermiyoruz!”
“E, ne bok veriyorsunuz o zaman?” diye sormuş meydanda bir ağacın altındaki siestasından yeni uyanan bir sarhoş.

GELENEKLER

Söz ve eylem hiç karşılaşmamışlardı.
Söz evet dediğinde eylem hayırı yapıyordu.
Söz hayır dediğinde eylem eveti yapıyordu.
Söz şöyle böyle dediğinde, eylem böyle şöyle yapıyordu.
Bir gün söz ve eylem sokakta karşılaştılar.
Tanışmadıkları için birbirlerini tanımadılar.
Birbirlerini tanımadıkları için selamlaşmadılar.

YÖNLER

Cadiz’de iyi bir adam beni kurtardığında keskin yön kaybetme duygumun sonucu ve sayesinde Cadiz sokaklarında kaybolmuş yürüyordum.
Bana kapalı çarşıya ve dünya yollarında başka herhangi bir yere nasıl gideceğimi gösterdi:
“Sen sokağın sana söylediğini yap.”

EDUARDO GALEANO
2005, Hisseli Kıssalar
Biz Hayır Diyoruz (Metis Yayınları)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Bir Cevap Yazın

